مشاور دیجیتال مارکتینگ
یکی از مهم ترین وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ راهنمایی و مشاوره در زمینه آخرین امکانات ابزارهای دیجیتال است. مشاور بازاریابی دیجیتال راهنمای مراحل بازاریابی هر محصول یا خدمت و شناخت مشتریان آن است. هرچه شناخت مخاطب و مشتری، دقیقتر باشد، میتوان امید بیشتری به موفقیت بازاریابی داشت. در تبلیغات و بازاریابی سنتی امکان هدفگیری بازار هدف پایین است. اما در بازاریابی دیجیتال صاحبان کسب و کار میتوانند تا حد زیادی بر بازار هدف خود تمرکز نموده و آمارهای مفیدی از تاثیر فرایند.
اصولا شرایط مدیر دیجیتال مارکتینگ و مشاور دیجیتال مارکتینگ نزدیک به هم می باشند. ولی وظایف متفاوتی برای مدیر بازاریابی دیجیتال و مشاور دیجیتال مارکتینگ تعریف شده است. آشنایی با بازار و مصرف کنندگان آنلاین از شرایط یک مدیر و مشاور دیجیتال مارکتینگ است. یک مشاور و یا مدیردیجیتال مارکتینگ خوب باید بر نحوه کارکرد ابزارهای دیجیتالی تسلط داشته و راهکارهای تلفیق آن با بازاریابی سنتی را بداند. همچنین مشاورین باید توانایی لازم جهت انتقال راهکارها را داشته باشند. عمده تفاوت مدیر دیجیتال مارکتینگ و مشاور دیجیتال مارکتینگ در قدرت تصمیم گیری و اجرایی مدیر میباشد.